10 veckor

Dagarna bara rusar förbi och jag börjar bli lite dagvild. Vilken dag är det egentligen och hur många veckor är Emilia? Blir helt förvirrad ibland. Efter att ha kikat kalendern så inser jag att hon blir 10 veckor imorgon. Har det redan gått 10 veckor sen vi låg på förlossningen och träffade henne för första gången? 
 
Vad gör vi på dagarna då? Ja är det fint väder så är vi mest ute faktiskt. Försöker gå många och långa promenader. Det är så fruktansvärt skönt att röra på sig efter att man varit gravid och otymplig. I slutet var allt jobbigt, sammandragningar och en mage som bara var i vägen. Inte nog med att det är skönt med promenader, lillan sover gott och jag blir av med mina mammakilon. Jag hade turen att inte gå upp så mycket men det vore ju skönt att kunna ha sina jeans utan att de ska kännas som korvskinn. Några av mina jeans undrar jag ens om jag kommer få på mig igen?
 
Den här veckan har jag fullt upp med att träffa härliga vänner, så underbart att äntligen ha mer tid för det. Igår träffade jag syrran som kom på besök med lilla William  och på eftermiddagen sprang jag på Jossan och Alicia som bjöd upp mig på lite soppa och häng, inte helt fel. Idag vart det en långpromenad med Jossan och Alicia och ett besök på jobbet. Imorgon ska jag träffa Michaela och Amelia. På torsdag ska jag träffa Sabina och sen gå på föräldrargrupp. Det går ingen nöd på mig helt enkelt. 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Sanna Öhrling

En blogg om mitt liv och allt annat som hör vardagen till.

RSS 2.0